maandag 6 april 2009

Een afspraak met de ANWB

Mooi weer, auto uit de stalling, en gaan. 
Dat was in iedergeval mijn plan voor zondag.

Samen met nick ben ik in de auto gestapt. Lekker rond rijden in de zon.
We kwamen in de buurt nog wat Vette Donkervoort en Lotus bolides tegen!



Die hadden waarschijnlijk een toertocht in en rond de veluwe. Want er waren er niet zoals op de foto 5 a 6.. Maar een stuk of 35 - 40. Er zaten zelfs een paar engelsen tussen. 
En Nick mij maar gek maken dat we ze moesten volgen. 
Dat kan natuurlijk niet he. Het is misschien wel leuk. Maar die mensen willen ook gewoon hun rondje doen. 
Dus zijn we maar ons eigen ritje af gaan rijden. 
Nou ja 'af'. Uiteindelijk wel maar er is nog wat gebeurd in de tussen tijd.

We reden netjes door Garderen waar we wel vaker komen. En ik had ergens nog een vet zandpad in m'n geheugen zitten door de bossen heen! guaranteed succes!
Nick had me er ook wel mooi heen geleid. Maar eenmaal op dat zandpad... Liep, nouja ik weet zeker dat het op dit moment nog steeds dood loopt! verdomme... Vroeger was het gewoon open en kon je super door het bos knallen! Lekker rally'en zeg maar =D. Maargoed, ik omdraaien. en weer terug richting Garderen. 
TAK!  Ja hoor! En ik schelden met de woorden die niet echt gepast zijn in die buurt.. 
Ik wist gelijk wat er aan de hand was.. Nick had geen flauw idee.. 
Fuck fuck fuck fuck.. was ook wat er uit mijn mond kwam. Dus ik de auto een uitlaten rollen naar een in-ham zodat iedereen er nog wel langs kon fietsen/ lopen. Motorkapje open. Tada! ja hoor mijn verwachting was bevestigd. 

Nou waar halen we een nieuwe gaskabel vandaan......... die was dus geknapt. En dan ben je ver van huis met de meeste nieuwe, wat zeg ik alle nieuwere autos. Daar kom je niet zo maar bij. 
Als het al een kabel is.
We hadden het geluk dat we net naast een camping waren gestrand. Dus Nick ging even gezellig buurten op de camping en ik ging al wat proberen te fixen. Maar ondanks dat het lekker weer was was er niemand op het recreatie terrein... Dacht Nick. 
Toen hij terug kwam lopen met een kniptang die hij natuurlijk van iemand had geleend waren we al iets verder opweg. 
Nick was gelukkig een paar mensen tegen gekomen die een verjaardag aan het vieren waren.
uiteindelijk onze redding! En Ja hoor daar kwam de gereedschaps kist al aan! een half uurtje later hadden we een nieuwe wat geimproviseerde gaskabel. Goeie shit! We konden weer rijden!
Al was het wel wat anders rijden. Hij reageerde net iets anders.. maar goed we konden thuis komen!
We werden nog even uitgenodigd om een drankje tedoen op de camping, wat we natuurlijk niet afsloegen. En natuurlijk wou iedereen even op de foto met de mooiste kikker van het land;)



Hierna ging ons avontuur verder. Het begon iets te regenen.. maar daar laten wij ons natuurlijk niet door afschrikken! Wat denk jij nou! Nick en ik waren zowat de enige mensen die we gezien hebben die in een tshirtje met kortebroek rond liepen die dag! En dan ook nog in een open auto rijden! Haha geweldig. Moeders zij nog dat zij een dikke jas aan had gedaan toen m'n pa en ma ook even waren wezen toeren.

Toen we de auto net weer op stal wouden zetten kwam er opeens een auto aanrijden met 2 jongens erin. Jasper en Laurence.. Ja en die waren net opweg een ritje te maken. En natuurlijk kon ik het niet laten om even met ze mee te rijden. Dus HOP naar Twello en omstreken! Even racen, driften en lekker glijden. Natuurlijk bij Teugen 'airport'. Daar hebben ze een paar mooie bochten neergelegd. Dus even lekker uitleven met z'n 4re. 

Oke.. ik brei wel even een eind aan het verhaal anders wordt het zo lang.  En ik heb nog meer te doen ;). 

Dit is dus het einde van het spectaculaire verhaal van een zonnige dag!
En dit gaat herhaald worden, alleen hoop ik zonder pech. maar aan de andere kant is dat ook wel mooi aan oude autos rijden. Want je weet dat het kan gebeuren. 

Till next time. And remember, summer suit up! 

Be shure to wacht the whole photo story on my Flickr. (Linkje staat hieronder.)


Geen opmerkingen: